Simulatieklant
Een spiegel laat je zien wie je bent

Mystery client

Klanten bepalen het succes van het bedrijf. Als bedrijf doe je dan ook je best om de klant tevreden te houden. Maar wanneer is een klant tevreden?  En hoe weet je dat? Je kunt uiteraard gebruik maken van reviews of enquetes, maar die zijn niet altijd even betrouwbaar of onafhankelijk ingevuld. Een klant heeft namelijk een ander belang dan jouw bedrijf en oordeelt vaak maar op 1 punt: tevreden of ontevreden. Vaak krijg je wel reacties van hele boze of juist hele blije klanten, maar alles wat daar tussenin zit verneem je vaak niet waardoor je niet weet of je echt op de goede weg bent.

Om gedetailleerd en onafhankelijk te achterhalen hoe je bedrijf bij een klant overkomt, kun je gebruik maken van Mystery clients. Dit kunnen anonieme shoppers zijn die op een willekeurige dag je winkel komen bezoeken, maar ook fictieve klanten die jouw website of klantenservice benaderen. Vooraf wordt uitgebreid besproken waar we op letten en stemmen hier een casus + vragenlijst op af zodat je altijd een onafhankelijke feedback krijgt over hoe jouw bedrijf op de klant over komt. Zo kun je zelf bepalen waarin je al goed bent en waarin je wil verbeteren. Daarnaast kan je ook gebruik maken van audits, waarbij vooraf een checklist wordt gemaakt en de bezoeker zich ook legitimeert als controleur.